Τεχνικές ψυχολογίας - Point of view

Εν τάχει

Τεχνικές ψυχολογίας



Στο άρθρο που ακολουθεί, καθιστά άμεσα κατανοητό το γεγονός πως οι δυσκολίες στην επικοινωνία ενδέχεται μερικές φορές να διορθωθούν με εντελώς απρόσμενους τρόπους, με τους περισσότερους απ’ αυτούς μάλιστα να είναι εξαιρετικά απλοί.


1. Αν αποκτήσετε τη συνήθεια να χαίρεστε όταν συναντάτε κάποιον, τότε την επόμενη φορά κι αυτός θα είναι στην ίδια ευχάριστη θέση να σας βλέπει. Με την ευκαιρία, τα σκυλιά πάντα προβαίνουν σ’ αυτό το τέχνασμα μαζί μας και μάλιστα ανυπόκριτα και με επιτυχία. 

2. Όταν ένα σύνολο ανθρώπων ξεκαρδίζεται στα γέλια, μπορείτε να μάθετε κάλλιστα ποιος σας συμπαθεί. Αφού σε τέτοιες περιπτώσεις, ο κάθε άνθρωπος αναζητά ενστικτωδώς εκείνον που είναι πιο κοντά σε αυτόν ως προς τις ποιότητες του χαρακτήρα ή αυτόν που θα ήθελε να θεωρεί ως τέτοιο.

3. Αν κάποιος είναι θυμωμένος μαζί σας, αλλά εσείς από την πλευρά σας καταφέρνετε να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας, τότε στην αρχή μπορεί να παρατηρήσετε την οργή του να εντείνεται, αλλά μετά από λίγο θα διαπιστώσετε ότι ο ίδιος νιώθει αμήχανα για τη συμπεριφορά του.

4. Όταν κάποιος απαντά στην ερώτησή σας μόνο μερικώς ή πολύ αόριστα, μη βιαστείτε να ρωτήσετε και πάλι. Είναι προτιμότερο απλώς σιωπηλά να τον κοιτάξετε στα μάτια. Θα καταλάβει μόνος του ότι η απάντηση δε σας ικανοποιεί και θα συνεχίσει να μιλάει.

5. Οι εκφράσεις του προσώπου σας, σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει, μπορούν να λειτουργήσουν ως διεγερτικό των αισθήσεων. Αυτή η αντίστροφη τεχνική λειτουργεί άψογα στην πραγματικότητα, κι αν θέλετε να αισθανθείτε ευτυχείς άμεσα, αρχίστε να χαμογελάτε όσο το δυνατόν πιο αληθινά γίνεται.

6. Προσπαθήστε να αποφύγετε κατά την προφορική ή τη γραπτή συνομιλία σας λέξεις όπως «νομίζω» ή «μου φαίνεται». Δίνουν στη γνώμη σας τη χροιά της αβεβαιότητας.

7. Πριν από μια σημαντική συνδιάλεξη ή συνέντευξη, προσπαθήστε να φανταστείτε ότι σας συνδέει με τον απέναντί σας μια σε βάθος χρόνου φιλία. Αρκετά συχνά εμείς οι ίδιοι δίνουμε τον τόνο μιας κατάστασης, έτσι ώστε η αυτοπεποίθησή μας κι η ηρεμία να μεταδίδεται και στο συνομιλητή μας.

8. Μην ξεχνάτε ότι οι άνθρωποι πολύ πιο εύκολα θα δεχτούν να σας κάνουν μια μικρή χάρη, αφού πρώτα σας έχουν αρνηθεί σε κάτι μεγαλύτερο.

9. Πολλές χρήσιμες πληροφορίες μπορείτε να πάρετε από τη θέση των ποδιών του συνομιλητή. Αν δείτε ότι οι μύτες των παπουτσιών του είναι στραμμένες στην αντίθετη πλευρά από εσάς, πιθανόν να θέλει να τερματίσετε τη συνομιλία του μαζί σας.

10. Σε πολλούς έχει συμβεί να παρευρεθούν σε συνεδριάσεις όπου η κριτική από συγκεκριμένο πρόσωπο είναι αναπόφευκτη. Σε παρόμοιες περιπτώσεις είναι καλύτερο να καθίσει κανείς δίπλα στον «αντίπαλό» του. Ο τελευταίος κατευνάζει εμφανώς το πάθος του, με τις επιθέσεις του μάλιστα να λαμβάνουν ακόμη και φιλικό τόνο.

11. Οι περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται ο ένας τον άλλον με βάση την εξωτερική εμφάνιση. Ως εκ τούτου, η συνήθειά σας να ξεχειλίζετε από αυτοπεποίθηση χωρίς αμφιβολία θα προσελκύσει τους ανθρώπους γύρω σας.

12. Αν είστε διοικητικό στέλεχος ή ανήκετε γενικά στον τομέα των υπηρεσιών, είναι καλό να κρεμάσετε πίσω σας έναν καθρέφτη. Οι άνθρωποι θα σας συμπεριφέρονται πιο ευγενικά, γιατί κανείς δε θέλει να βλέπει τον «κακό» αντικατοπτρισμό του.

13. Να δίνετε προσοχή κατά τη γνωριμία σας με κάποιον στο χρώμα των ματιών του. Ο ίδιος ασυνείδητα θα νιώσει την όλο διάρκεια κι ενδιαφέρον ματιά σας και θα σας συμπαθήσει άμεσα.

14. Πηγαίνοντας σε ραντεβού με τον/την εκλεκτό-η της καρδιάς σας για πρώτη φορά, επιλέξτε έναν ιδιαίτερο χώρο. Ώστε στη συνέχεια τα υπέροχα συναισθήματα από την εν λόγω συνάντηση να σχετίζονται πάντα με εσάς.


via

Pages