Δεν έχεις λεφτά για να φτιάξεις τα δόντια σου; Στάσου μη πας Σκόπια και Βουλγαρία... διάβασε αυτό! - Point of view

Εν τάχει

Δεν έχεις λεφτά για να φτιάξεις τα δόντια σου; Στάσου μη πας Σκόπια και Βουλγαρία... διάβασε αυτό!

Το Ιατρείο Ψηφιακής Αποτύπωσης και Κατασκευής Αισθητικών Αποκαταστάσεων της Οδοντιατρικής Σχολής του ΑΠΘ εγκαινιάστηκε σήμερα το πρωί, παρουσία του Πρύτανη, Γιάννη Μυλόπουλου. Το νέο ιατρείο είναι εφοδιασμένο με τον πλέον σύγχρονο τεχνολογικά εξοπλισμό, τον οποίο εξασφάλισαν δωρεάν καθηγητές της Σχολής μέσα από δωρεές οδοντιατρικών εταιριών. Στη διαμόρφωση του νέου εργαστηρίου συνέβαλαν καθοριστικά οι Πρυτανικές Αρχές, προκειμένου να στεγαστούν άμεσα τα μηχανήματα και να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν συντομότερο οι ασθενείς.



Δεν έχεις πολλά λεφτά να φτιάξεις τα δόντια σου; Δεν πειράζει, να είναι καλά οι οδοντιατρικές σχολές. Με απλά λόγια σου κάνουν σφράγισμα με 10 ευρώ.

Δεν είναι ψέμα, είναι πέρα για πέρα αληθινό. 

Όπως αποκαλύπτει το trikalaweb, οι οδοντιατρικές σχολές ζητούν ασθενείς με χαλασμένα δόντια για την εξάσκηση των φοιτητών στα εργαστήρια της σχολής. 


Το μόνο που πληρώνει ο ασθενής είναι το κόστος των υλικών και αναλωσίμων που χρησιμοποιούνται.

Τι πρέπει να κάνεις για φτιάξεις τα δόντια; 

Πρώτα απ΄όλα.. παίρνεις ένα τηλέφωνο να κλείσεις ραντεβού. 

Μετά αφού δώσεις τα στοιχεία σου, θα σε πάρουν από την γραμματεία να πας στην οδοντιατρική σχολή. Εκεί στη σχολή, θα σε υποδεχτούν oi φοιτητές και θα σε πάρουν μια μίνι συνέντευξη. 

Στη συνέχεια.. αν όλα πάνε καλά, θα σας πάρει τηλέφωνο ένας φοιτητής για να σας φτιάξει τα δόντια σας. 

Οι φοιτητές καθοδηγούνται πάντα από τους καθηγητές, δεν κάνουν τίποτα μόνοι τους.

Στα εργαστήρια που θα πάτε για την επιδιόρθωση των δοντιών σας δεν θα είστε μόνοι σας. Θα έχει κι άλλους ασθενείς με προβλήματα στα δόντια τους. 

Το μόνο που πρέπει να έχεις είναι τα ρημάδια τα λεφτά. Πριν γίνει το σφράγισμα στα δόντια σας, θα πηγαίνετε πρώτα να πληρώνετε στα ταμείο της σχολής. 

Μετά δίνετε την απόδειξη στον φοιτητή, και αυτός με τη σειρά του σας δίνει το αντίτυπο της απόδειξης. 

Να θυμάστε ένα πράγμα, οι φοιτητές μπορεί να σας πονέσουν λιγουλάκι, ειδικά στην ένεση και στον τροχό, αλλά αξίζει τον κόπο. 

Όσοι έφτιαξαν τα δόντια τους στις οδοντιατρικές σχολές δεν το μετάνιωσαν ποτέ... 

Η εμπειρία που θα περάσετε εκεί θα είναι μοναδική.

Κλινική συνολικής αντιμετώπισης ασθενών
της Οδοντιατρικής Σχολής

Tου καθηγητή Γ. Ι. Βουγιουκλάκη 
Προέδρου του Tμήματος Οδοντιατρικής
Μέρος της προπτυχιακής εκπαίδευσης των φοιτητών της Oδοντιατρικής περιλαμβάνει την κλινική άσκησή τους επί ασθενών, όπου οι ίδιοι οι φοιτητές, με την επίβλεψη του κατάλληλου διδακτικού προσωπικού, αντιμετωπίζουν τα οδοντιατρικά προβλήματα
Στο παρελθόν αλλά και σήμερα, στα παραδοσιακά προγράμματα οδοντιατρικών σπουδών, το κάθε επιμέρους κλινικό πρόβλημα ενός ασθενούς αντιμετωπίζεται, και ο φοιτητής ασκείται αντίστοιχα, σε ανεξάρτητες, μη συνεργαζόμενες συνήθως μεταξύ τους κλινικές, που η κάθε μία διαθέτει δική της δομή, οργάνωση, τρόπο λειτουργίας και ασχολείται αποκλειστικά με το εξειδικευμένο γνωστικό της αντικείμενο (π.χ. ενδοδοντικές θεραπείες). Αυτές οι συνθήκες εκπαίδευσης μπορεί μεν να εξασφαλίζουν θεωρητικές γνώσεις και κλινικές δεξιότητες στον φοιτητή στα επιμέρους πεδία της οδοντιατρικής επιστήμης, απέχουν όμως σημαντικά από την προσομοίωση των συνθηκών του οδοντιατρικού επαγγέλματος. Εκεί, συνήθως, ο οδοντίατρος έρχεται να αντιμετωπίσει στον ίδιο ασθενή ένα συνδυασμό προβλημάτων που αλληλοεπηρεάζονται κατά τρόπο που θα πρέπει να θεραπευτούν συνδυαστικά και με σωστή αλληλουχία.
Η ανάγκη εκπαίδευσης των φοιτητών κάτω από ρεαλιστικές κλινικές συνθήκες, έχει οδηγήσει τη διεθνή οδοντιατρική προπτυχιακή εκπαίδευση, όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, στην υιοθέτηση του πρότυπου εκπαίδευσης των φοιτητών στη συνδυασμένη, ταυτόχρονη αντιμετώπιση του συνόλου των προβλημάτων του οδοντιατρικού ασθενή, η οποία υλοποιείται σε μια και μόνο κλινική. O τρόπος αυτός εκπαίδευσης χαρακτηρίζεται ως Συνολική Αντιμετώπιση Ασθενή (Σ.Α.Α.).
Η Oδοντιατρική Σχολή Αθηνών, παρακολουθώντας τα διεθνή εκπαιδευτικά δρώμενα, ενσωμάτωσε ήδη από το ακαδημαϊκό έτος 1999-2000, στο 9ο και 10ο εξάμηνο σπουδών την Σ.Α.Α ως ανεξάρτητη εκπαιδευτική διαδικασία που εφαρμόζεται και σε ανεξάρτητο κλινικό χώρο (Κ.Σ.Α.Α.). Έτσι, μετά την περάτωση της κλινικής άσκησης 7ου και 8ου εξαμήνου, όπου ο φοιτητής έχει πάρει τη βασική του εκπαίδευση στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα της κλινικής οδοντιατρικής, συνεχίζει στην Κ.Σ.Α.Α.
Σκοπός της Κ.Σ.Α.Α,, έτσι όπως διαμορφώθηκε από την αρχή λειτουργίας της, είναι η ανάπτυξη της ικανότητας του φοιτητή να πραγματοποιεί ολοκληρωμένη και σωστή οδοντιατρική εξέταση και διάγνωση που θα τον οδηγήσει στη διαμόρφωση συνολικού σχεδίου θεραπείας και στην υλοποίησή του, βελτιώνοντας θεωρητικές γνώσεις και πρακτικές δεξιότητές του.
Oι εκπαιδευτικοί στόχοι της Κ.Σ.Α.Α. περιλαμβάνουν:
* Oλοκληρωμένη και σωστή κλινική και ακτινογραφική εξέταση του ασθενή.
* Ακριβή διάγνωση των διαφόρων προβλημάτων οδοντικών και περιοδοντικών ιστών.
* Διαμόρφωση συνολικού σχεδίου θεραπείας καθώς και εναλλακτικών τέτοιων.
* Σωστή υλοποίηση σχεδίου θεραπείας.
* Εκμάθηση της σωστής διαχείρισης του ασθενή.
* Συνειδητοποίηση των ορίων των διαφόρων οδοντιατρικών ειδικοτήτων και της σημασίας τής μεταξύ τους συνεργασίας.
* Αντίληψη του σωστού προγραμματισμού εργασίας και της χρονικής διευθέτησης των ραντεβού.
* Εξάσκηση στη συνεργασία με τρίτους.
Στην Κ.Σ.Α.Α. πραγματοποιούνται ακίνητες και κινητές προσθετικές αποκαταστάσεις, συντηρητικές αποκαταστάσεις, ενδοδοντικές θεραπείες καθώς επίσης θεραπεύονται και περιοδοντικά προβλήματα. Η Κ.Σ.Α.Α. βρίσκεται σε άμεση συνεργασία και με τις άλλες ανεξάρτητες προπτυχιακές και μεταπτυχιακές κλινικές (Γναθοχειρουργική και Χειρουργική Στόματος, Στοματολογία, Oρθοδοντική και Παιδοδοντιατρική).
Για την οργάνωση και σωστή λειτουργία της κλινικής, οι φοιτητές χωρίζονται σε οκτώ ομάδες, των περίπου είκοσι ατόμων, και για την κάθε μια ορίζεται, ετήσια, υπεύθυνος ένα μέλος Δ.Ε.Π. (συντονιστής), ο οποίος πλαισιώνεται από μια ομάδα προσωπικού που απαρτίζεται από μέλη Δ.Ε.Π. και συνεργάτες των Εργαστηρίων Ακίνητης και Κινητής Προσθετικής, Ενδοδοντίας, Oδοντικής Χειρουργικής και Περιοδοντολογίας.
Oι ασθενείς που θεραπεύονται στην Κ.Σ.Α.Α., στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, ανήκουν σε εκείνους που προσέρχονται για εξέταση στην Ακτινοδιαγνωστική Κλινική της Oδοντιατρικής και οι οποίοι στη συνέχεια κατευθύνονται με την ευθύνη των συντονιστών στους φοιτητές. Βασική προϋπόθεση είναι οι ασθενείς να χρήζουν γενικότερης οδοντιατρικής περίθαλψης κι όχι αντιμετώπισης μεμονωμένων προβλημάτων τους.
Η λειτουργία της Κ.Σ.Α.Α υποστηρίζεται από τη δική της Γραμματεία, η οποία διακινεί τους φακέλους των ασθενών από την Κ.Σ.Α.Α. στις άλλες συνεργαζόμενες προπτυχιακές και μεταπτυχιακές κλινικές σε καθημερινή βάση, αρχειοθετεί τους εν ενεργεία φακέλους ευθύνης κάθε φοιτητή και βεβαιώνει ότι οι φάκελοι είναι ενημερωμένοι με τα καθημερινά στοιχεία θεραπείας.
Επίσης, η Γραμματεία ενημερώνει την ηλεκτρονική κάρτα κάθε φοιτητή και ασθενή σχετικά με την πορεία των οδοντιατρικών πράξεων σε καθημερινή βάση και προωθεί τους φακέλους στο κεντρικό αρχείο ασθενών της Σχολής, μετά την περάτωση του θεραπευτικού σχεδίου. Η διαχείριση των ασθενών της Κ.Σ.Α.Α. γίνεται από ειδικό λογισμικό πρόγραμμα που δομήθηκε με βάση τις συγκεκριμένες εκπαιδευτικές ανάγκες λειτουργίας της κλινικής, ενώ όλα τα στοιχεία της θεραπείας κρατούνται παράλληλα και σε έντυπη μορφή.
Η συστηματική αξιολόγηση της Κ.Σ.Α.Α., από φοιτητές και προσωπικό έχει καταδείξει, μέχρι σήμερα, μια πλήρη αποδοχή της και ικανοποίηση τόσο από την πλευρά των φοιτητών όσο και του διδακτικού προσωπικού που ασχολείται σε αυτή. Χαρακτηρίστηκε ως η πλέον καινοτόμος εκπαιδευτική διαδικασία των τελευταίων ετών και, το σημαντικότερο, οι ίδιοι οι φοιτητές δηλώνουν ότι αισθάνονται έτοιμοι και καλά προετοιμασμένοι για την αντιμετώπιση και διαχείριση των ασθενών με τη λήψη του πτυχίου τους.
Παράλληλα, η εκπαιδευτική αυτή δομή φαίνεται να λειτουργεί θετικά και για το διδακτικό προσωπικό της Κ.Σ.Α.Α., μια και δίνει την ευκαιρία για συζήτηση και προβληματισμό στο σχέδιο θεραπείας ενός ασθενή, προσεγγίζοντάς το από τη σκοπιά των διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ και ο φοιτητής γίνεται συμμέτοχος στον τρόπο και τη διαδικασία διαμόρφωσης του σχεδίου θεραπείας.
O σκοπός της Κ.Σ.Α.Α είναι κύρια εκπαιδευτικός αλλά συγχρόνως επιτυγχάνεται και ορθολογιστικότερη διαχείριση ενός μεγάλου αριθμού ασθενών που προσέρχονται στην Oδοντιατρική Σχολή για θεραπεία.
Στα τέσσερα αυτά χρόνια λειτουργίας της Κ.Σ.Α.Α. θεραπεύτηκαν 3.058 ασθενείς στο σύνολο των οδοντιατρικών τους προβλημάτων και σε 1.048 ασθενείς υλοποιήθηκε μέρος του συνολικού σχεδίου θεραπείας. Αν λάβουμε υπ' όψιν ότι σ' αυτό το χρονικό διάστημα εκπαιδεύτηκαν 624 φοιτητές, γίνεται αντιληπτό ότι κατά μέσο όρο αντιστοιχούν περισσότεροι από 6 ασθενείς ανά φοιτητή.

Παράλληλα όμως με τους φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό, είναι πολύ θετικά τα σχόλια και των ασθενών που αντιμετωπίζονται στην Κ.Σ.Α.Α. γιατί συνειδητοποιούν ότι ναι μεν μπορεί να θεραπεύονται από φοιτητές, αυτό όμως όχι μόνο δεν αφαιρεί αλλά μάλλον προσθέτει στη σοβαρότητα και στη συστηματική αντιμετώπιση της στοματικής τους κατάστασης, που πραγματοποιείται σ' ένα περιβάλλον πραγματικού ιατρείου και με την ευθύνη μιας ομάδας ειδικών.



Pages